Rajya Sabha TV CEO resigns

Patrice Gainsbourg
Agosto 13, 2017

Rajya Sabha TV is owned and operated by the Upper House of Parliament, and the Vice President is its chairman. Prasar Bharati runs Doordarshan television and All India Radio.

Vempati replaced GS Sappal as the CEO of RSTV, who had resigned from the post, last month, following a change in regime at the helm. Sappal, also the officer on special duty to the vice-president of India, resigned earlier in July.

Rajya Sabha TV CEO Gurdeep Singh Sappal on Saturday announced his resignation from the post.Prasar Bharti CEO Shashi Shekhar Vempati has been given addition charge of of the channel.

Vempati's assuming charge of the Rajya Sabha TV comes after the resignation of Gurdeep Singh Sappal, whose resignation was accepted within hours of M Hamid Ansari demitting office as Vice President and Rajya Sabha Chairman on Friday.

Greens recycle slogan for election
A new female co-leader would not be appointed until the party's AGM next year, with Mr Shaw leading the party alone until then. The Greens had plummeted in a poll due to be unveiled that night, but she denied that was a reason in her resignation.

Vempati, who was recently appointed as the CEO of Prasar Bharati, is the first non-Indian Administrative Service (IAS) officer ever to head the public broadcaster.

He also worked for inconclusive Ph.D.in Information Systems at IIT, Delhi.

Vempati could not be reached for an immediate comment.

Over the years, Rajya Sabha TV has drawn flak from the government for overspending public money and not giving appropriate publicity to Bharatiya Janata Party-led National Democratic Alliance (NDA) government's events and schemes.

Outros relatórios LazerEsportes

Discuta este artigo

SIGA O NOSSO JORNAL